Search
Close this search box.

Γενικές πληροφορίες

Δρ. Ιωάννης Σπινάσας

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Διδάκτωρ Πολιτικός Μηχανικός Ιωάννης Σπινάσας αποφοίτησε το 1986 από τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Δομοστατικής Μηχανικής και ειδικότερα σε θέματα γεφυροποιίας στην «Εθνική Σχολή Γεφυρών και Οδών και Οδοστρωμάτων» (Ecole Nationale des Ponts et Chaussées) στο Παρίσι.

Στη συνέχεια εργάστηκε στο Παρίσι, στην Υπηρεσία Μελετών Οδών και Αυτοκινητοδρόμων, στον τομέα Γεφυρών του Υπουργείου Υποδομών της Γαλλίας και από το 1991 έως σήμερα διατηρεί τεχνικό γραφείο μελετών τεχνικών έργων υποδομής, στην Αθήνα. Συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε θέματα μελέτης και ελέγχου μελετών τεχνικών έργων οδοποιίας.

Οι τομείς εξειδίκευσής του αφορούν κυρίως στην εκπόνηση στατικών μελετών γεφυρών από σκυρόδεμα και χάλυβα και στις υπηρεσίες παροχής τεχνικών συμβουλών σε θέματα επίβλεψης, κατασκευής και αποκατάστασης γεφυρών.

Εξειδικεύεται επίσης σε επιθεωρήσεις και σε ελέγχους υφιστάμενων γεφυρών με σκοπό την αποτίμηση και αξιολόγηση της κατάστασης και της στατικής τους επάρκειας, όπως και σε θέματα συντήρησης και αποκατάστασης της επιτελεστικότητάς τους.

Στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκπονήσει τον Κανονισμό Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών (Κ.Ε.ΣΥ.ΓΕ.), τα Εθνικά Εγχειρίδια Επιθεώρησης και Αξιολόγησης Γεφυρών, τις τεχνικές οδηγίες για την επιθεώρηση, αξιολόγηση και συντήρηση γεφυρών και τις διαδικασίες για την εκπαίδευση και πιστοποίηση των επιθεωρητών υφισταμένων γεφυρών.

Τέλος ασχολείται από το 2012 με την εκπαίδευση ενηλίκων στο πλαίσιο επιμόρφωσης τεχνικού προσωπικού σε θέματα Πολιτικού Μηχανικού.

Είναι μέλος του ΤΕΕ, της Association Française de Génie Civil (A.F.G.C.), του ΣΕΓΜ, της International Association for Bridge and Structural Engineering (IABSE), ιδρυτικό μέλος και Γεν. Γραμματέας του Ελληνικού Τμήματος IABSE.

Προγράμματα που διδάσκει