Search
Close this search box.

Γενικές πληροφορίες

Δρ. Παναγιώτης Πανέτσος

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Παναγιώτης Πανέτσος είναι προϊστάμενος της Παρακολούθησης και Συντήρησης των Γεφυρών και άλλων τεχνικών έργων της Εγνατίας Οδού (σήραγγες και γεωτεχνικά έργα), από το 2006 (Υποδιεύθυνση Γεφυρών, Διεύθυνση Λειτουργίας & Συντήρησης της Εγνατία Οδός Α.Ε.).

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του προγραμματίζει με τους συνεργάτες της Υ/δνσης και εκτελεί όλων των ειδών τους οπτικούς και ενόργανους ελέγχους στις περίπου 1200 γέφυρες του κύριου και των καθέτων αξόνων της Εγνατίας Οδού, ενώ σε δεκάδες από τις πιο σημαντικές ή τις πιο επισφαλείς γέφυρες, παρακολουθεί με δίκτυα αισθητήρων (παραμόρφωσης, μετακίνησης, επιτάχυνσης) – σε μόνιμη ή προσωρινή βάση – την μηχανική απόκριση τους σε κυκλοφορία και σεισμό.

Έχει αναπτύξει και εφαρμόσει μεθόδους βαθμολογίας κατάστασης και αναλυτικής αξιολόγησης των γεφυρών βάσει των ευρημάτων των ελέγχων και των μετρήσεων, αντίστοιχα.

Έχει συγγράψει και επικαιροποιεί από το 2007, τα Εγχειρίδια Επιθεώρησης και Αξιολόγησης της Δομικής και Λειτουργικής Επάρκειας Γεφυρών της Εγνατία Οδός ΑΕ. Έχει διενεργήσει από το 2004 μη καταστροφικούς και καταστροφικούς ελέγχους με σκοπό την καλύτερη γνώση των πραγματικών ιδιοτήτων των υλικών των υφιστάμενων κατασκευών σε εκατοντάδες γέφυρες και άλλα τεχνικά έργα.

Έχει σχεδιάσει, εκτελέσει και αξιολογήσει συμπληρωματικές στατικές και δυναμικές δοκιμαστικές φορτίσεις δεκάδων γεφυρών αυτοκινητόδρομων. Βάσει των αποτελεσμάτων τους, επικαιροποιεί τα αναλυτικά στατικά και δυναμικά προσομοιώματα των γεφυρών και τεκμηριώνει μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας.

Από το 2006 έχει σχεδιάσει, προμετρήσει, συμβασιοποιήσει και επιβλέψει έργα προληπτικής συντήρησης και την τελευταία επταετία ενίσχυσης και αναβάθμισης (παλιές γέφυρες ηλικίας > 40 ετών).

Από το 2001 σε συνεργασία με το ΙΤΣΑΚ και το Παν. Θεσσαλίας έχει αναπτύξει και εφαρμόσει σε πολλές δεκάδες γέφυρες στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, μεθοδολογία ενόργανης παρακολούθησης ταλαντώσεων γεφυρών με στόχο την αναγνώριση των δυναμικών χαρακτηριστικών τους και την ανίχνευση βλαβών.

Είναι διδάκτωρ της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ στο πεδίο της Δυναμικής των Κατασκευών (1998) και έχει 29 έτη επαγγελματικής εμπειρίας σε έργα πολιτικού μηχανικού, σε μελέτη, επίβλεψη, επιθεώρηση και συντήρηση τεχνικών έργων. Έχει 11 χρόνια ακαδημαϊκή εμπειρία ως επίκουρος καθηγητής (ΠΔ 407) στα Παν. Θεσσαλίας και Κοζάνης, στη διδασκαλία των μαθημάτων: Τεχνική Μηχανική, Στατική Ι, ΙΙ, Οπλισμένο Σκυρόδεμα, Προεντεταμένο Σκυρόδεμα.

Έχει 9 εργασίες δημοσιευμένες σε έγκριτα διεθνή περιοδικά και πάνω από 60 σε πρακτικά ελληνικών και διεθνών συνεδρίων, σε θέματα σχετικά με τη δυναμική των κατασκευών και τη γεφυροποιία.

Ως διαχειριστικώς και επιστημονικώς υπεύθυνος της Εγνατία Οδός ΑΕ (ως ερευνητικός εταίρος) συμμετέχει από το 2003 σε πολλά ελληνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα σε θέματα ρομποτικής επιθεώρησης και αξιολόγησης κατασκευών, δομικής και λειτουργικής αναταξιμότητας κατασκευών, αξιολόγησης βάσει δυναμικής ενόργανης παρακολούθησης γεφυρών, διαχείρισης της επιθεώρησης και της συντήρησης μεγάλων συνόλων κατασκευών.

Προγράμματα που διδάσκει